
Leonardo та Textron запропонують палубний варіант літака M-346N для ВМФ США
Американська Textron Aviation Defense спільно з італійською Leonardo представила новий реактивний навчальний літак Beechcraft M-346N у палубному варіанті для ВМФ США.
Про це повідомляє видання media.txtav.
Літак створено у співпраці з компанією Leonardo та адаптовано до вимог майбутньої програми UJTS (Undergraduate Jet Training System), яка має замінити застарілий палубний навчально-тренувальний T-45 Goshawk.
Новий варіант описують як двомісний реактивний літак із тандемною кабіною, повністю цифровою системою керування польотом fly-by-wire і сучасною авіонікою.
Він оснащений двома двигунами Honeywell F124-GA-200, що забезпечують швидкість понад 1092 км/год і стелю польоту до 13,7 км.
Кабіна обладнана багатофункціональними дисплеями, інтерфейсом HOTAS, нашоломною системою та вбудованою системою запобігання зіткненням із землею Auto-GCAS.
Літак призначений для повноцінної підготовки курсантів до польотів на бойових винищувачах нового покоління.
Разом із літаком Textron пропонує інтегровану систему підготовки пілотів, до якої входять симулятори, віртуальні тренажери, засоби планування та аналізу місій, а також адаптивне програмне забезпечення з елементами штучного інтелекту.
Цю систему вже випробувано в рамках спільного проєкту з Повітряними силами Італії — Міжнародної школи льотної підготовки (IFTS), де літаки M-346 експлуатуються з 2021 року для підготовки пілотів з Великої Британії, Німеччини, Японії та інших країн.
Президент Textron Aviation Defense Тревіс Тайлер заявив, що M-346N поєднує перевірену конструкцію із сучасними технологіями та є повністю готовим до оперативного впровадження.
За попередніми даними, ВМФ США планують закупити щонайменше 145 таких літаків у межах нової програми, конкурс за якою має розпочатися найближчими роками. Переможця оголосять до 2027 року.
Раніше «Мілітарний» повідомляв, що військове керівництво Колумбії зацікавлене у придбанні в Італії легких бойових літаків Leonardo M-346FA.