
Південна Корея замінить F-35B на майбутніх авіаносцях безпілотниками
Південнокорейські військово-морські сили оновили план створення легкого авіаносця, відмовившись від розміщення на ньому винищувачів F-35B.
Про це повідомляє видання Chosun.
Оновлений план передбачає заміну літаків безпілотниками та відображає зміну стратегічних пріоритетів і прагнення до більшої автономії в оборонних технологіях.
Замість закупівлі американських винищувачів F-35B, здатних здійснювати вертикальні зльоти та посадки, нова концепція передбачає використання вітчизняних БПЛА.
Це рішення дає змогу зменшити залежність від імпорту та сприяє розвитку національних оборонних технологій.
Крім того, воно продиктоване фінансовими міркуваннями, адже вартість закупівлі та обслуговування F-35B є значною.
Перехід до використання БПЛА може стати більш економічно ефективним способом виконання завдань із розвідки, спостереження, а потенційно — й нанесення ударів.
Треба зауважити, що первинний проєкт, започаткований за президентства Мун Чже Іна під назвою «Багатоцільовий великий десантний корабель ІІ», передбачав будівництво до 2033 року легкого авіаносця водотоннажністю 30 тисяч тонн, завдовжки 260 метрів і завширшки 40 метрів.
Первісно планувалося розмістити на авіаносці 20 винищувачів F-35B із вертикальним зльотом, однак у новій концепції їх замінять бойові, розвідувальні та ударні безпілотники, зокрема дрони-камікадзе. Частина пілотованої авіації — десантні та ударні гелікоптери — збережеться.
У ВМС пояснюють зміну плану розвитком безпілотних технологій і новими вимогами до морських операцій.
Нова платформа стане командним кораблем мобільних сил, здатним виконувати ударні, десантні, охоронні й рятувальні завдання.
Очікується значне зниження витрат: замість 7 трлн вон (≈5,1 млрд дол.) на попередній проєкт, використання БПЛА дозволить заощадити кілька трильйонів вон.
Минулого місяця ВМС замовили концепцію нового корабля в HD Hyundai. Затвердження змін очікується після засідання штабу наприкінці травня. У разі ухвалення рішення до кінця року, будівництво може стартувати у другій половині 2030-х.