![Dassault представила перший Rafale для ОАЕ Dassault представила перший Rafale для ОАЕ](https://i0.wp.com/mil.in.ua/wp-content/uploads/2025/02/2025-01-29-0664-resize-300x200.webp?w=1920&resize=1920,1267&ssl=1)
Dassault представила перший Rafale для ОАЕ
Французька авіабудівна компанія Dassault Aviation представила перший винищувач Rafale для повітряних сил Об’єднаних Арабських Еміратів.
Про це повідомляє офіційний сайт компанії.
Презентація відбулася на території підприємства Dassault, на якій були присутні державний міністр оборони ОАЕ Мохаммед бін Мубарак бін Фадель Аль-Мазруї та його французький колега Себастьян Лекорню.
Представлений літак вироблений у конфігурації F4, що дозволило об’єднати на одній платформі найкращі рішення та широку номенклатуру ракетного й бомбового озброєння, зокрема ракети Meteor та бомби AASM.
Як повідомляють представники компанії, представлений літак спочатку не буде переданий повітряним силам ОАЕ, а використовуватиметься для проходження серії льотних оцінок та навчання пілотів.
Водночас передача першої партії винищувачів Rafale очікується наприкінці 2026 року. Яка кількість літаків буде у першій партії — наразі невідомо, але компанія Dassault прагне збільшити темпи виробництва, аби своєчасно передавати літаки замовникам.
Загалом Міністерство оборони ОАЕ розмістило замовлення на 80 літаків, які у повітряних силах країни замінять винищувачі mirage 2000-9 виробництва тієї ж компанії.
У березні 2024 року видання La Tribune з посиланням на представників компанії повідомило, що авіабудівна компанія Dassault збільшує виробництво сучасних винищувачів Rafale через великий пакет замовлень.
Компанія планує у 2024 році досягти рівня виробництва трьох літаків Rafale на місяць. Такий крок пов’язаний із великим портфелем експортних замовлень, а також із замовленням, розміщеним повітряно-космічними силами Франції.
Збільшення виробництва дасть можливість досягти річного випуску 33 винищувачів Rafale. Такого показника компанія ніколи не мала, і за весь час виробництва річний максимум становив 24 літаки.
На сьогодні термін виробництва та постачання літака замовнику становить 36 місяців. Такі темпи не дозволяють повітряно-космічним силам Франції здійснити повномасштабне переозброєння на літаки цього типу вже понад 12 років. Нині компанія Dassault планує вийти на виробництво чотирьох літаків на місяць.
Попри підвищення темпів, компанія не може забезпечити стабільне отримання потрібних компонентів від інших постачальників, що створює нові затримки.